Eduardo Williams második alkotása a The Human Surge 3 egy nem létező folytatás után érkezik, pont onnan indulva, ahol semmi sem maradt abba. A filmet egy 360 fokos VR kamerával forgatták, amelyet a rendező úgy jellemez, mint „egyszerre gép, ember és idegen”. A mozivászon számára 2D-re lapított képek a valóság, a fantázia, az ébrenlét és az álomképek közötti homályos, porózus térben élnek. Ez az esztétika egyszerre köszönhető a filmkészítő egyedi látásmódjának és a látómezőnket telítő különféle ábrázolási formáknak. Egy olyan iparág peremén született alkotásról beszélünk, amelyik még mindig alig érdeklődik az olyan mű iránt, ami nem folytatás, remake vagy reboot. Williams Human Surge-sagája pedig egy olyan franchise, amely szembeszáll a “franchise” fogalmi logikájával, a képalkotás és a nézés egy újszerű módjára invitál – fogalmunk sincs hová tartunk, de úgy tűnik gyorsan odaérünk.
A The Human Surge 3 Eduardo Williams bátor filmes alkotásainak újabb darabja, amely hibrid formában ötvözi a dokumentumfilmet egy antropocén vízióval. A történet nélküli, lassú folyású film az embert, mint folyamatosan áramló energiát ábrázolja a digitális korszakban. A globalizált és perifériára szorult tapasztalatokat megjelenítő nem-hivatásos, gyakran queer szereplők átlépik a földrajzi és identitásbeli határokat. Az Insta360 Titan kamera térbeli manipulációja révén szürreális és valóságos pillanatok váltakoznak, miközben a szereplők álomszerű beszélgetései Peru és Tajvan tájain zajlanak. A rendezett és spontán jelenetek összefonódása szabad, organikus filmélményt kínál, amely kísérletező módon közelíti meg a mozgóképes médiumot.
Eduardo Williams
Eduardo Williams argentin filmrendező 2017-ben The Human Surge című debütáló játékfilmjével felkavarta az európai filmfesztiválok állóvizét. Akik ismerik munkásságát, tudják, hogy elbeszélései (már amennyire nevezhetjük azoknak) in medias res kezdődnek, és kivétel nélkül a világ különböző részeiről – általában Dél-Amerikából, Afrikából és Ázsiából – származó, munkásosztálybeli huszonéveseket követnek, akik barátaikkal lógnak két műszak között a helyi termőföldön. Mi nézők a jelenet közepén, a beszélgetés közepén, néha akár a mondat közepén érkezünk meg ezekbe a miliőkbe, ahol azonnal azt a feladatot bízza ránk, hogy tartsunk lépést a karakterek szerteágazó tetteivel és gondolataival.
spanyol, angol, tamil, mandarin
angol és magyar
Locarno Film Festival 2023 (versenyben)
San Sebastián 2024 (Zabaltegi-Tabakalera Competition)
Thessaloniki Film Festival (Film Forward Competition) - legjobb film
IndiLisboa (versenyprogram) - Special Mention
Rendező / Director: Eduardo Williams
Szereplők / Cast: Meera Nadarasa, Sharika Navamani, Livia Silvano, Abel Navarro, Ri Ri Yang, Bo-Kai Hsu
Operatőr / Cinematography: Victoria Pereda
Forgatókönyv / Screenwriter: Eduardo Williams
Producer: Eduardo Williams, Nahuel Pérez Biscayart, Chu-Ti Chang, Ico Costa, Aline Mazzarella, Matheus Peçanha, Xie Meng
Vágó / Editor: Eduardo Williams
Zene / Music: Alada
Hazai forgalmazó / Distributor: -
Színes / Colour: színes
perc / min: 121 perc